Opiskelijapalautteet ja laadun kehittäminen
Opiskelijalle

Opiskelijapalautteet ja laadun kehittäminen

Opiskelijoilta kerätään palautetta monin eri tavoin lukuvuoden aikana. Opiskelijoita aktivoidaan ja kannustetaan antamaan palautetta ja siten osallistumaan opetustoiminnan kehittämiseen ja koulutuksen laadun parantamiseen.

Opiskelija voi antaa palautetta ja kehittämisideoita esimerkiksi opetuksesta, ohjaamisesta, työpaikalla järjestettävästä koulutuksesta, arvioinnista tai muusta SAKK:n liittyvästä toiminnasta. 

Säännöllisesti toistuvia opiskelijapalautteita ovat: 

  • jaksopalaute jakson päättyessä 
  • lukuvuosipalaute kevätlukukaudella 
  • tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuskysely joka toinen vuosi kevätlukukaudella 
  • OPH:n ammatillisen koulutuksen opiskelijapalautteen aloitus- ja päättökysely 

Lisäksi opiskelija voi antaa jatkuvaa palautetta sähköisellä lomakkeella, joka ohjautuu apulaisrehtorille. Ohjeistus ja linkki jatkuvan palautteen antamiseen löytyy oppilaitoksen ilmoitustauluilta. Opiskelijapalautteet ovat osa SAKK:n laadunhallintajärjestelmää, ja niiden avulla varmennetaan ja kehitetään koulutuksen laatua jatkuvan parantamisen periaatteiden mukaisesti.